TIPUL STRUCT
Tipului de date struct permite gruparea sub aceeasi denumire a mai multor variabile (numite campuri) de tipuri diferite, cat si accesul si operarea cu aceste campuri. Tipul struct mai poarta denumirea de tip inregistrare.
Sintaxa generala a declararii unui tip de date struct:
struct [NUME_STRUCTURĂ] { [TIP1 NUME_CÂMP[, NUME_CÂMP[, ...]];] [TIP2 NUME_CÂMP[, NUME_CÂMP[, ...]];] ... } [LISTA DE VARIABILE];
Exemplu:
struct Angajat{ char nume[21], prenume[21]; int varsta; float salariu; }A, B;
S-au declarat doua variabile A si B de tip structura care pot stoca datele a doi angajati.
În declararile de mai sus avem:
Angajat – este un tip de date, similar cu int sau char;
A și B – sunt nume de variabile. Tipul acestor variabile este Angajat sau, mai explicit, struct Angajat;
nume, prenume, varsta, salariu – sunt numele unor campuri ale structurii Angajat. Ele pot fi utilizate într-un program doar daca exista variabile declarate de tip Angajat.
Pentru accesarea informatiilor se utilizeaza sintaxa:
variabila.nume_camp
Exemplu:
cout<<A.nume<<A.salariu;
se vor afisa numele si salariul primului angajat (A).
Exemplu:
struct Elev { char nume [20]; char prenume [20]; float media;}; int main() {// citire date cin>>e.nume; cin>>e.prenume; cin>>e.media; // afisare date cout<<"Nume:"; cout<<e.nume<<endl; cout<<"Prenume:"; cout<<e.prenume<<endl; cout<<"Media:"; cout<<e.media<<endl; return 0; }