inregistrari – tipul struct

TIPUL STRUCT

Tipului de date struct permite gruparea sub aceeasi denumire a mai multor variabile (numite campuri) de tipuri diferite, cat si accesul si operarea cu aceste campuri. Tipul struct mai poarta denumirea de tip inregistrare.
Sintaxa generala a declararii unui tip de date struct:

struct [NUME_STRUCTURĂ]
{
[TIP1 NUME_CÂMP[, NUME_CÂMP[, ...]];]
[TIP2 NUME_CÂMP[, NUME_CÂMP[, ...]];]
...
} [LISTA DE VARIABILE];

Exemplu:

struct Angajat{
    char nume[21], prenume[21];
    int varsta;
    float salariu;
}A, B;

S-au declarat doua variabile A si B de tip structura care pot stoca datele a doi angajati.
În declararile de mai sus avem:

Angajat – este un tip de date, similar cu int sau char;
A și B – sunt nume de variabile. Tipul acestor variabile este Angajat sau, mai explicit, struct Angajat;
nume, prenume, varsta, salariu – sunt numele unor campuri ale structurii Angajat. Ele pot fi utilizate într-un program doar daca exista variabile declarate de tip Angajat.

Pentru accesarea informatiilor se utilizeaza sintaxa:
variabila.nume_camp
Exemplu:

cout<<A.nume<<A.salariu;

se vor afisa numele si salariul primului angajat (A).
Exemplu:

 struct Elev
{ char nume [20]; 
  char prenume [20]; 
 float media;}; 
int main()
{// citire date
 cin>>e.nume; 
 cin>>e.prenume; 
 cin>>e.media; 
 // afisare date
 cout<<"Nume:"; cout<<e.nume<<endl; 
 cout<<"Prenume:"; cout<<e.prenume<<endl; 
 cout<<"Media:"; cout<<e.media<<endl; 
 return 0; }

Probleme rezolvate
Probleme propuse
Exercitii recomandate